Fiets kopen via een fietsplan

Fiets op kosten van de zaak kopen

Het is mogelijk om via het fietsproject een fiets aan te schaffen. Bij het aanschaffen hiervan heeft u en de werkgever fiscaal voordeel. Bij ons kunt u terecht met alle soorten fietsprojecten, zowel de bekende -o.a. Nationale Fiets Projecten (NFP), Bedrijfs Fietsen Nederland (BFN), Bike&Business, ABC-, als kleinschalige projecten.

Bij kleinschalige projecten heeft de werkgever een eigen fietsproject opgesteld. Bij aanschaf van een fiets bestaan de volgende twee mogelijkheden:

fiets-iconOptie A: U bestelt en betaalt eerst zelf. Wij geven u de factuur mee die u vervolgens bij de werkgever kunt indienen.

fiets-iconOptie B: U bestelt direct en uw werkgever betaalt. U schaft bij ons een fiets aan op rekening en wij zorgen ervoor dat de factuur rechtstreeks door de werkgever wordt betaald. De rekening moet in dit geval eerst zijn voldaan, voordat u de fiets mee krijgt.

Hoe gaat het in zijn werk?

Wanneer u in aanmerking komt voor deelname kunt u een fiets aanschaffen ter waarde van €749,-. Tot dit bedrag heeft u fiscaal voordeel. Uiteraard kunt u een fiets uitzoeken in elke prijsklasse. Wanneer u een fiets heeft uitgezocht met een meerprijs zijn er verschillende betalingsmogelijkheden.

– Bedrag boven de €749,- wordt contant afgerekend in de winkel.
– De totale aanschafprijs wordt vergoed via het fietsproject.

De bovenstaande betalingsmogelijkheden zijn opties die in overleg gaan met de werkgever. Naast het uitzoeken van een fiets kunt u ook nog accessoires erbij uitzoeken. Ook hierop heeft u fiscaal voordeel. Het te besteden bedrag voor de accessoires is per fietsproject verschillend en staat medegedeeld op het projectformulier. Lees bij voorhand het informatieformulier goed door of vraag uw werkgever over de gang van zaken.

Bij merendeels van de projecten moeten wij als fietshandelaar het projectformulier invullen met de nodige gegevens. Dit formulier moet u bij aanschaf van een fiets bij zich hebben om het project te kunnen starten. Het projectformulier kunt u aanvragen en/of ontvangen via uw werkgever. Nadat wij het formulier samen met u hebben ingevuld en doorgenomen moet u dit vervolgens weer inleveren bij de werkgever. De werkgever moet samen met de projectorganisatie akkoord geven voor afhandeling. Eenmaal akkoord stuurt de projectorganisatie de projectformulieren naar ons toe voor verdere afhandeling.

Er zit een periode van ongeveer twee weken tussen de verwerking binnen de projectorganisatie. In die tijd zorgen wij ervoor dat uw fiets rijklaar wordt gemaakt met de eventuele bijbehorende accessoires. Zodra wij de formulieren hebben ontvangen geven wij u telefonisch bericht en kan u uw fiets op komen halen. Hiervoor hoeft u alleen nog maar een handtekening onder het projectformulier te zetten als bewijs van afname. Let op; wanneer u de meerprijs contant moet afrekenen moet dat bij het afhalen van de fiets direct worden voldaan!

Service & Onderhoud aan uw gekochte fiets

Wij maken geen onderscheid tussen het aanschaffen via fietsprojecten of particulier. Beide keren krijgt u dezelfde service en een aankoopnota (wat tevens het garantiebewijs is) mee. Ook heeft u recht op onze drie servicebeurten, waarvan de eerste gratis is. Dit staat vermeld onderaan de aankoopnota.

Bovenstaand wordt in het kort uitgelegd hoe zo’n fietsproject nou in zijn werking gaat. Het is een algemeen voorbeeld, waarbij niet specifiek een fietsproject naar voren komt. Het kan mogelijk afwijken van uw project. Wanneer u hierover nog vragen en/of opmerkingen heeft kunt u altijd contact met ons opnemen of langs te komen in onze winkel.